Data publikacji: 06.12.2017 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zmiany w OC komunikacyjnym i assistance Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse
Assistance komunikacyjne jest najbardziej popularne wśród Polaków. UNIQA wprowadza właśnie nowe warianty tego ubezpieczenia, które jeszcze bardziej odpowiada na potrzeby klienta. Zmianie ulegają także taryfy OC.
UNIQA przebudowała strukturę taryf OC
Wprowadza nowe, ulepszone warianty assistance do OC komunikacyjnego
Limity kilometrowe przy holowaniu samochodu nawet kilkakrotnie wyższe niż dotychczas.
Assistance komunikacyjne jest najbardziej popularne wśród Polaków. UNIQA wprowadza właśnie nowe warianty tego ubezpieczenia, które jeszcze bardziej odpowiada na potrzeby klienta. Zmianie ulegają także taryfy OC.
W grudniu UNIQA wprowadza nową strukturę taryf OC. Największa zmiana będzie zauważalna w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym dla posiadaczy pojazdów osobowych.
– Szczegółowa analiza z wykorzystaniem najnowszych metod statystycznych pozwoliła na dokładną ocenę ryzyka oraz stworzenie taryfy bardziej dopasowanej do rzeczywistego kosztu ryzyka w wielu segmentach. Skuteczne dopasowanie niesie za sobą możliwość przyznania większych zniżek dla bezszkodowych klientów. Ponadto kierowcy, którym mimo bezszkodowej jazdy przez wiele lat przytrafiła się jedna szkoda, nie będą karani w sposób tak dotkliwy jak dotychczas – tłumaczy Doman Regulski, dyrektor Departamentu Taryfikacji w UNIQA.
Jak dodaje, wprowadzenie zmian w taryfie OC było konieczne ze względu na sytuację rynkową obserwowaną w tym segmencie w ostatnich kilkunastu miesiącach. Skutkiem podwyżek zauważalnych na całym rynku były bardzo wysokie stawki, które dla niektórych grup klientów nie odzwierciedlały spodziewanej szkodowości.
– Dokładna ocena ryzyka i analiza wpływu na sprzedaż pozwoli na poprawienie poziomu konkurencyjności przy jednoczesnym zachowaniu adekwatności składek do rzeczywistego ryzyka – mówi Doman Regulski.
Oprócz zmiany w taryfach UNIQA wprowadza także na rynek nowe ubezpieczenie komunikacyjne assistance. Jest to oferta skierowana do klientów indywidualnych oraz flotowych.
– Z roku na rok rośnie liczba osób, które w razie awarii pojazdu korzystają z pomocy assistance. Holowanie auta oraz pomoc drogowe to najbardziej użyteczne usługi. Co więcej zwiększa się także poziom zadowolenia klientów – tak wynika z cyklicznego ogólnopolskiego badania assistance, które przeprowadza Europ Assistance. Oznacza to, że usługa assistance powinna być dobrze przygotowana i regularnie rozwijana przez ubezpieczycieli tak, aby zaspokajała potrzeby klientów – mówi Katarzyna Ruman, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów UNIQA.
Przy zawieraniu polisy klienci UNIQA mają do wyboru jeden z czterech wariantów ubezpieczenia. Wariant Podstawowy jest bezpłatnie dodawany do pakietu ubezpieczeń OC i AC. Zapewnia przede wszystkim pomoc w holowaniu na terenie Polski. Trzy kolejne warianty działają zarówno na terenie Polski, jak i Europy.
– Z badań naszego partnera Europ Assistance wynika, że Polacy najczęściej kojarzą assistance z pomocą drogową i też – obok holowania auta – najczęściej z niej korzystają. Także poza granicami Polski. Dlatego największą zaletą nowych wariantów assistance komunikacyjnego w UNIQA są duże limity kilometrowe przy holowaniu samochodu po awarii, wypadku czy kradzieży oraz długie terminy wynajmu pojazdu zastępczego – mówi Katarzyna Ruman, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów w UNIQA.
Najszerszą pomoc oferuje wariant VIP Extra. Usługa holowania na terenie Polski nie jest ograniczona żadnym limitem, a w przypadku zdarzeń na terenie Europy klient ma do dyspozycji aż 1200 km. Oprócz holowania klienci mogą skorzystać z usługi organizacji i pokrycia kosztów wynajmu samochodu zastępczego nawet do 5 dni w następstwie awarii, do 15 dni w następstwie wypadku i aż do 30 dni w przypadku kradzieży auta.
Ubezpieczenie assistance daje również inne możliwości, takie jak pokrycie kosztów kontynuacji podróży po wypadku czy awarii, zakwaterowanie w hotelu na czas naprawy auta czy opłacenie podróży po pojazd pozostawiony do naprawy poza granicami Polski. W ofercie assistance UNIQA jest również pomoc tłumacza, pomoc informacyjna, pomoc medyczna, a także pomoc w przypadku przebicia opony, awarii akumulatora lub gdy zabraknie paliwa.
– Ubezpieczenie assistance może mieć zakres podstawowy lub oferować bardzo rozbudowaną pomoc, w zależności od wybranego wariantu – dodaje Katarzyna Ruman.
Zmiany w taryfach OC oraz wariantach assistance to pierwszy etap prac nad pakietami komunikacyjnymi. W 2018 roku UNIQA planuje wprowadzić nowe taryfy AC. źródło: Biuro Prasowe Grupa Ubezpieczeniowa UNIQA Polska Załączniki: Hashtagi: #transport #ekonomia/biznes/finanse